الثلاثاء، 24 يوليو 2012

هي


اسود انا شايفها كده نفسي ، انا يمكن تعبير عن اله ما !! يمكن اله السكوت والخوف والوحده ، رغم انى كتير الكلام لكنى كداب ، شايلها نفسي ومنفعل بيها محتويها، شايلها علي كتافي ، شايفنها الناس من فوق قزاز سورى انا او نفسي ،لحظات كتير مابشفش نفسي غير فيها ، بجري بهرب ببتعد عنها وهي مجبره تقرب تلبسني ، بعدي البحر مشي كانى مرايا بيها ، هي ايه ؟ مش عارف اجابتي عن نفسي ، حترضيني ولا مجرد اهتمامي بيها حيرضيها ، انا مقفول بزعق بثور ، لنهاية الكون واللا محدود في الانسانية ، انك تموت انسان وخلاص ، مش عارف لابس خازوق السعي المستمر لمفهوم تقريب الحيوانية مش اكتر ، ظلمة اكتر ثبات علي النوع مش اكتر ، نهاية حلم وبدايه حلم ومفيش حلم بيتحقق الا جوه حلم ، دايرة من دواير الاختيار المطلقه يمكن القي فيها مطلق اخير وارتاح من حلمي وحلمها وكرهي وبغضها وشيلها البغيض طول سنين البحث والسعى والسقوط والخوف والاكتئاب ماتعدش ، هي ظروف واحوال ظرفيه بتعدي او بيعدي عليها الكل ، ارفعي نفسك يانفسي للسما ، اتصورى الاله في جبروته وسلطته وطاقته ، عيشي الحياه من غير زمن للبدايه والنهاية وافرحي انك انتى اله ، اما صراحة القول مش حقدر اتعلمت طول الوقت اكون مخلوق مش خالق وانا في خيالك اقدر اكون واهب خالق .


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق